söndag 13 november 2011

kärleksförklaring till hinna njuta av allt det vackra.


Jag tycker att man ska börja i tid så att man hinner njuta av det som gör en gott. Jag älskar julen och mår nog som bäst under julmånaderna. Men jag gillar inte att stressa. Så jag har redan börjat små pynta på ett diskret men ändå så jag kan njuta - Jag vet att det är julpyntat. Idag efter yogan gick jag till torget och köpte fyra vita hyacinter, två till mig och två till min vackra mamma. Hon blev så glad. Ett present kort från i sommras jag fick av en underbar teater elev kom till användning och jag köpte mig hyacint vaser och två ljusstakar och en annan sak jag ska visa er i ett senare inlägg. 


Tjejerna i butiken på häradsvägen hade inte tänkt på att använda krukan till just detta så hon tackade så varmt för min fina idé. När man får sådana genuina ord blir man alldeles varm i hela kroppen. 

Och då växer man som människa.

Nu ska jag ligga i min säng och kika mot fönstret som har fått nya gardiner med änglar på. titta hur hyacinterna växer och blir en vacker blomma och hur ljusen lyser i sina nya fina lyktor. Det är kvalité.

All kärlek till er. 

1 kommentar:

  1. Hej
    Kul att du hittade till mig och tack för dina söta ord!
    visst måste man börja i tid så man hinner njuta av tiden innan jul den mysigaste tycker jag..
    härligt med hyacinter och vackert i vasen...
    kram
    sandra

    SvaraRadera