torsdag 3 november 2011

kärleksförklaring till Malena.

Malena är en kvinna som inspirerar mig oerhört mycket. Hon är fylld av kärlek. Fylld av ödmjukhet. Fylld av framgång. Fylla av inspiration. Fylld av vackra kläder. Och fylld av guldkanter i vardagen. 

Malena har gjort så otroligt mycket för mig trots att jag aldrig träffat denna fantastiska kvinna utan bara genom att jag följt henne flitigt genom hennes blogg. Det första jag gör när jag startar datorn så tittar jag in hos Malena. 

Malena har fått mig att vilja kämpa för att verkligen göra vad jag egentligen vill i livet. Att inte nöja mig med det som "funkar". Hon har fått mig att vilja sträva efter att nå och uppfylla mina drömmar. 

Malena har också bevisat att man med ödmjukhet kommer längst. Malena har framförallt lärt mig Jag är så vacker som jag känner mig. Jag har Malena mycket att tacka. Och jag gör det på mitt vis.


Malena gör så otroligt mycket. MEN hon verkar njuta av allt hon gör. Även att jag "bara" följer henne genom sin blogg så har hon alltid ett leende på läpparna men det känns så äkta, så genuint. Ta tillexempel att hon blev bjuden på Efvas öppning av sin butik i New York. Malena skänkte säker Efva enorm kärlek och glädje och därför valde Efva att omge sig med henne under öppningen för hon visste att Malena skulle skänka alla som vistades en enorm kärlek och glädje. Malena har fått mig att uppfylla mina drömmar och mål. hon visar att man kan lyckas om man tror på sig själv. Hon skänker verkligen styrka och kraft till alla tjejer där ute genom att bara vara genuin och ödmjuk. 

Malena har garderob jag drömmer om att en gång vara. Men det som gör kläderna så vackra är på sättet hon bär upp dem. Kläderna blir hundra gånger vackrare på henne. Och jag tror att det beror på att hon själv känner sig vacker och det som syns ut mot oss andra. För som Malena en gång sa: "jag är så vacker som jag känner mig." Självklart har hon ett enormt öga för kombinationer och färger och tyger men jag tror hennes bästa recept är kärlek och vetskap om att hon är vacker. Och vacker är hon sannerligen denna kvinna.

Jag har aldrig vågat tro på gud eller vara troende. Men efter att ha följt Malena så har jag insett att jag faktiskt är troende. Jag hade ju faktiskt en bibel vid sängen när jag var liten, men jag vågade aldrig vara det fullt ut på grund utav att jag var så rädd för vad "alla andra" ska säga. Men det finns ingen "vad alla andra ska tycka" det är oväsentligt om jag tycker något annat, för det är vad jag känner och tycker som betyder något i mitt liv. För det är ju trots allt jag som lever mitt liv. Att faktiskt inse och "våga" vara troende fullt ut har mycket oro och jobbiga saker blivit enklare, för på något sätt så finner jag stöd i mitt troende. DOCK så är det jag som styr min framtid, det kan ingen gud i världen göra. Han kan bara vägleda och stötta. Stötta gör också människor runt om kring mig. som har blivit mina vänner för att lära mig massor om livet, ibland på den jobbiga vägen men oftast genom den otroligt vackra vägen, och det är så jag ser Malena och hennes blogg. 

Malena detta är mitt sätt att visa vad du gjort för mig. 

Tack.

All kärlek till dig. 
/Sara  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar