torsdag 3 november 2011

Kärleksförklaring till nystarter

Jag tycker att det är skönt att med jämna mellanrum börja nya kapitel och vända blad i livet. Det känns som att jag är på väg mot det igen. Det känns så skönt. Kroppen fylls med glädje, lättnad och inspiration.
Liksom ett litet lyckorus av kärlek. Värme och harmoni. Det ska man ta vara på. Vara försiktig.

Nåväl.

Idag har det jobbas. Halloweenfest. Hela havet stormar. underbara barn. vackra och unika barn. Fina barn.

Med mera.

Nu tittar jag in brasan insvept i massa mysiga filtar. Doftar på min nya doftljus och känner kärlek. Mamma kommer hem idag. Hon har med sig Rasmus. Jag saknar han otroligt mycket just nu faktiskt. I morgon är sista dagen innan helg. Jag får helg redan klockan 12. Då tar jag nog en promenad hem om det är höst ute. Sådan där vacker höst. Väntar på mörkret så jag kan tända en brasa. Stoppa fötterna i mina ulltofflor. Dricka te ur min jätte mugg och kika in alla nya julmagasin jag köpt till mig själv. kika på Idol och tända massa massa ljus. Vissa som doftar behagligt, vissa som bara lyser upp. och skapa harmoni.

All kärlek till er.
/Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar